Disciplína připravuje studenty na studium pedagogických předmětů. Seznámí je se základními pedagogickými pojmy a vztahy mezi nimi prostřednictvím rozmanitých metod výuky a samostudia. Studenti dále získají základní přehled o metodách pedagogického výzkumu. Budou charakterizovat historický vývoj myšlenek o výchově a vzdělávání, především v posledních staletích, a rovněž aktuální tendence. Budou reflektovat svoje dosavadní zkušenosti z oblasti výchovy a vzdělávání, konfrontovat je se současnými požadavky a principy výchovy a budou získávat nové pedagogické zkušenosti.
- Teacher: Šárka Klímová
Disciplína připravuje studenty na studium pedagogických předmětů. Seznámí je se základními pedagogickými pojmy a vztahy mezi nimi prostřednictvím rozmanitých metod výuky a samostudia. Studenti dále získají základní přehled o metodách pedagogického výzkumu. Budou charakterizovat historický vývoj myšlenek o výchově a vzdělávání, především v posledních staletích, a rovněž aktuální tendence. Budou reflektovat svoje dosavadní zkušenosti z oblasti výchovy a vzdělávání, konfrontovat je se současnými požadavky a principy výchovy a budou získávat nové pedagogické zkušenosti.
- Teacher: Dagmar El-Hmoudová
Předmět sociální patologie a prevence si klade za cíl představit studentům jednotlivé druhy sociálně patologických jevů.
Dílčím cílem pak je: Probudit ve studentech zájem o tuto problematiku, která se jich bude dotýkat po celou jejich profesních dráhu jako budoucích učitelů.
Dalším dílčím cílem je vést se studenty diskuse nad tématy, vzbudit v nich zájem o prevenci a intervenci projevů rizikového chování.
- Teacher: Václav Bělík
Studijní předmět Úvod do sociologie vychází ze soudobých sociologických směrů s exkurzem do klasických sociologických
Obecným cílem studijního předmětu je vybavit studenty základními vědomostmi o sociologii s důrazem na oborovou sociologii, týkající se pedagogických jevů. K dílčím cílům studijního předmětu náleží: osvojit si základní pojmy sociologie, získat informace o základních sociologických školách a teoriích, získat určité dovednosti v oblasti sociologické metodologie, být informován o základních výzkumech týkajících se oblasti školství, vzdělávání, pedagogické profese, získat aktuální poznatky ze sociologie výchovy.
- Teacher: Jan Drahoňovský
- Teacher: Josef Kasal
- Teacher: Blahoslav Kraus
- Teacher: Lucie Křivánková
Cílem je naučit studenty schopnosti fundovaně se vyjadřovat kzákladním sociologickým tématům a objektivně posoudit závažnost vybraných sociálních problémů. Tedy představit sociologii jako jeden znástrojů hlubšího pochopení sociálních vazeb, sociálních norem a hodnot.
- Teacher: Jan Drahoňovský
- Teacher: Josef Kasal
- Teacher: Lucie Křivánková
Předmět je zaměřen na pokročilejší práci s informačními a komunikačními technologii obecně a zejména pak na využití technologií v budoucí učitelské profesi.
- Teacher: Martin Kaliba
V rámci tohoto kurzu se studenti seznámí s problémy a otázkami, které studuje politologie jako samostatná společenskovědní disciplína. Kurz je koncipován tak, aby poskytl co nejširší přehled a představil základní koncepty politologie. Absolvování kurzu umožní studentům porozumět základním mechanismům fungovaní politického procesu, jeho aktérům i institucionálnímu rámci. Kromě toho získají studenti přehled o ideových východiscích rozdílných politických táborů, které formují současnou politiku. Spolu s tím se dozvědí základní informace o trendech, které dnešní politiku proměňuji. Výše uvedené by mělo vést k tomu, že studenti budou schopni orientovat se a věcně argumentovat při diskusích týkajících se obecných politických témat.
Podrobné informace k aktuálnímu semestru viz https://kurzy.uhk.cz/.
- Teacher: Sylvie Bláhová
- Teacher: Milan Hrubeš
- Teacher: Jakub Novák
Cílem předmětu je osvojení základních pojmů pedagogické psychologie, ovládnutí dovedností propojovat teoretické poznatky s praxí ve vazbě na budoucí pedagogickou profesi.
- Teacher: Barbara Pospíšilová
Disciplína připravuje studenty na studium pedagogických předmětů. Seznámí je se základními pedagogickými pojmy a vztahy mezi nimi prostřednictvím rozmanitých metod výuky a samostudia. Studenti dále získají základní přehled o metodách pedagogického výzkumu. Budou charakterizovat historický vývoj myšlenek o výchově a vzdělávání, především v posledních staletích, a rovněž aktuální tendence. Budou reflektovat svoje dosavadní zkušenosti z oblasti výchovy a vzdělávání, konfrontovat je se současnými požadavky a principy výchovy a budou získávat nové pedagogické zkušenosti.
- Teacher: Tomáš Svatoš
Předmět obecná didaktika svými záměry i pojetím navazuje na předcházející Pedagogickou propedeutiku, Pedagogickou praxi I. a Základy speciální pedagogiky. Studenti staví na poznatcích z uvedených předmětů. Předmět je strukturován podle základních didaktických kategorií. Důraz je kladen na chápání a aplikaci metod a forem ve vazbě na psychodidaktické zásady, pochopení cílů ve vzdělávání, typologie v oblasti práce se zpětnou vazbou a se zaměřením na formativní hodnocení. Reflektovány jsou rovněž tyto aspekty: didaktické přístupy, aktuální trendy v pojetí výuky, žáka a učitele, proměny českého školství, inkluze ve vzdělávání.
- Teacher: Tomáš Svatoš