
Souvislá praxe je praktickou disciplínou, která navazuje na dosud získané znalosti a dovednosti v předcházejícím studiu (zejména z předmětů Manangement nepodnikatelských organizací, Sociální práce, Obecná teorie vzdělávání, Sociální pedagogika, Management lidských zdrojů, Etika, Management ve školství a evaluace).
Student navštíví pracoviště vybraného školského výchovného zařízení, nebo organizaci nestátního (neziskového) sektoru, ve kterých je vykonávána odborná pedagogická činnost či sociální práce. O pracovišti si student předem nastuduje informace, které budou tvořit rámcový přehled o typu, struktuře, funkcích a cílech organizace, studenti se v rámci praxe seznámí s povahou práce i povinnostmi pracovníků v dané instituci.
V prvém týdnu se předpokládá celkové seznámení s provozem zařízení, hospitační a náslechová činnost studenta. V druhém a následujících týdnech by se měl student zaměřit na naplnění cíle praxe, kterým je sledování způsobu řízení kvality v zařízení a vlastní zapojení studenta do klientské práce. Nejpozději v průběhu posledního týdne praxe se student podílí na činnosti zařízení samostatnými výstupy (nejméně 2x). Na tyto výstupy se připraví pod vedením pověřeného pracovníka a s ním konzultuje přípravu.
Cílem praxe je seznámení se s chodem vybraného zařízení a se způsoby řízení kvality, které zařízení využívá. Studenti získají zkušenosti s naplňováním standardů kvality daných zařízení jednotlivých resortů. K činnostem, které během praxe studenti vykonávají, patří řízené pozorování, rozhovory s pracovníky, studium dokumentů, příprava a organizace různých výchovných činností, monitoring způsobu řízení kvality v zařízení. Každý ze studentů absolvuje dva samostatné výstupy.
- Učitel: Stanislava Svoboda Hoferková