Cílem kurzu je seznámit studenty s problematikou žurnalistiky, jejím postavením ve společnosti a hlavními zásadami, které budou vodítkem pro osvojení základů dovedností využitelných v mediální sféře. Studenti se seznámí se současným stavem tištěných a on-line médií v České republice, naučí se rozumět základním funkcím žurnalistiky a jejich využití. Důraz bude kladem na pochopení odlišností psaní pro zpravodajství a publicistiku, pro weby i public relations. Při praktických cvičeních získají dovednosti pro získávání informací, jejich žánrové zpracování a úpravu podle potřeb různých druhů médií. Osnova předmětu: 1. Public relations (PR) + úvod kurzu 2. Media relations (MS) 3. - 4. Tisková zpráva, teorie a praxe 5. - 6. Tisková konference, teorie a praxe 7. Tvorba rozhovoru, teorie a praxe 8. Inzerce, propagační materiály 9. Sociální sítě a média 10. Exkurze do redakcí transmisních médií 11. Exkurze do redakce tištěných médií 12. Prezentace seminárních projektů