Cílem kurzu je seznámit studenty s problematikou žurnalistiky, jejím postavením ve společnosti a hlavními zásadami, které budou vodítkem pro osvojení základů dovedností využitelných v mediální sféře. Studenti se seznámí se současným stavem tištěných a on-line médií v České republice, naučí se rozumět základním funkcím žurnalistiky a jejich využití. Důraz bude kladem na pochopení odlišností psaní pro zpravodajství a publicistiku, pro weby i public relations. Při praktických cvičeních získají dovednosti pro získávání informací, jejich žánrové zpracování a úpravu podle potřeb různých druhů médií.
Osnova předmětu:
1. Public relations (PR) + úvod kurzu
2. Media relations (MS)
3. - 4. Tisková zpráva, teorie a praxe
5. - 6. Tisková konference, teorie a praxe
7. Tvorba rozhovoru, teorie a praxe
8. Inzerce, propagační materiály
9. Sociální sítě a média
10. Exkurze do redakcí transmisních médií
11. Exkurze do redakce tištěných médií
12. Prezentace seminárních projektů
- Učitel: Jakub Novák