Cílem předmětu je jeho posluchače seznámit se základy práce public relations a media relations pracovníků veřejných institucí. Kurz je směřován zejména prakticky prostřednictvím návštěv a exkurzí do rozhlasových/televizních studií a redakcí tak, aby absolvent kurzu chápal jejich práci a budoucí výkon svého povolání dokázal maximálně zefektivnit. Absolvent získá základní, hlavně ale praktický vhled do práce novinářů a bude tak jako pracovník PR (public relations) nebo MR (media relations) schopen efektivně využít potenciálu sdělovacích prostředků vzhledem propagaci a komunikaci svých témat směrem k veřejnosti. Naučí se pracovat s nástroji PR a MR, tvořit tiskové zprávy a vytvářet plán komunikace. Osnova předmětu: 1. Public relations (PR) + úvod kurzu 2. Media relations (MS) 3. - 4. Tisková zpráva, teorie a praxe 5. - 6. Tisková konference, teorie a praxe 7. Tvorba rozhovoru, teorie a praxe 8. Inzerce, propagační materiály 9. Sociální sítě a média 10. Exkurze do redakcí transmisních médií 11. Exkurze do redakce tištěných médií 12. Prezentace seminárních projektů