Předmět Úvod do práce public relations veřejných institucí si klade za cíl poskytnout studentům politologie základní orientaci v oblasti práce vnějších vztahů veřejných institucí (i politických subjektů), jejichž rozhodování má dopad na veřejné mínění. Absolventi získají praktické dovednosti, které budou moci využít na pozicích odborů vnějších vztahů institucí veřejné správy. Vedle toho budou moci užitečně využívat tisková oddělení výše zmíněných subjektů jako jejich případní kolegové v rámci veřejných institucí a lépe s pracovníky public relations spolupracovat. Seminář představí studentům realitu mediálního prostředí, které ovlivňuje percepci výstupů veřejných institucí či jejich zástupců. Seminář nechce nabízet instantní recept, jak se stát tiskovým mluvčím, ale naučí studenty používat základní nástroje komunikace odborů PR veřejné správy či politických subjektů. Studenti by měli být po jeho absolvování schopni úspěšně řešit základní situace, které veřejné instituce v souvislosti s mediální praxí denně řeší: například připravit odpověď na dotaz novináře, napsat (správně) tiskovou zprávu, uspořádat tiskovou konferenci a pochopit k čemu tyto komunikační nástroje slouží; vědět, jak, kdy či s kým komunikovat. Seminář také studenty seznámí se základními pravidly fungování redakcí tištěných či digitálních médií. Díky výše uvedeným dovednostem se tiskovým mluvčím mohou stát či snáze pochopit, jak jejich případní kolegové na pozicích PR v institucích veřejné správy (či politickém prostředí) ovlivňujících veřejné mínění pracují.