Semestrální kurz Podnikání v praxi vám přiblíží základní principy podnikání a aktivit, které k němu patří. Získáte povědomí o významu a formách plánování, správně provedené analýzy, osvojíte si základy marketingu, prezentační dovednosti a týmové spolupráce. Jednotlivá témata kurzu budou vést lektoři a podnikatelé z praxe, kteří do výuky vnesou reálnou podobu vedení firmy a tržního prostředí. Podíváte se na váš projekt z pohledu majitele firmy, kdy dostanete příležitost konzultovat možnosti podnikání v oboru, který studujete, případně podnikání prospěšné městu Hradec Králové, které je prostřednictvím TCHK garantem projektu. Projektová práce: Jde o týmovou práci na projektu, založení a rozvíjení firmy. Školní podnikatelský projekt (případně reálná firma) se bude týkat podnikání v oboru, který studujete, případně podnikatelskému záměru prospěšnému městu Hradec Králové nebo UHK. Je doporučeno tým vytvořit již před zahájením kurzu. 13 týdnů: 8x přednáška + cvičení, 2x prezentace projektu, 2x konzultace v reálném prostředí podniku, 1x úvodní seminář. Přednášky + cvičení: 90 minut jednotlivých témat vedených lektory z praxe + 45 minut týmová práce a konzultace s lektorem Úvodní seminář: informace a podmínky kurzu, rozdělení do týmů, nastavení komunikace JAK ZALOŽIT FIRMU 1. Business idea (Lean Canvas, plánování podnikání a práce se společníky) 2. Zákony a legislativa pro podnikání (založení firmy, legislativa, ekonomický výhled) 3. Prezentační dovednosti (představení firmy, Elevator Pitch, osobní komunikace) 4. Marketing (tržní prostředí, cílové skupiny, marketingový mix, prodej) JAK ROZVÍJET FIRMU 5. Marketingová komunikace (komunikační mix, vizuální styl, propagace, média, sociální sítě) 6. Bezpečnost podnikatelského záměru (značka, bezpečnost dat, GDPR, patenty, majetek) 7. Self management (osobnost manažera, sebemotivace a akceschopnost, cíle, plánování) 8. Výběrové téma - anketa (manažerské nebo obchodní dovednosti, týmová komunikace, osobnostní test apod.) Prezentace: 1x 5 min týmové prezentace projektu před investory včetně podání zpětné vazby, 1x prezentace pomocí výstavního stánku před případnými zákazníky (nejlepší projekty + 1x prezentace před porotou s finančním oceněním nejlepších projektů) Praxe: 2x 1,5 hodiny konzultace projektu v reálném prostředí firmy se zaměřením na oblast, kterou si vyberete (marketing, personální práce, business a finanční plánování, ostatní dle zaměření vašich projektů). Firmy vám budou doporučeny nebo vám bude poskytnuta pomoc s jejich návštěvou. Týmová spolupráce: Pracovat budete v týmech (není podmínkou, ale výhodou) pro jejichž práci je určeno 45 minut cvičení s možností konzultace s lektorem vždy po přednášce - nebude povinné. Týmové zpracování 4 jednoduchých úkolů s možností vypracování na cvičeních, která jsou k tomu určena, ale nejsou povinná. Výstup z předmětu: Z předmětu bude výstup formou seminární práce na cca 2-3 strany + ppt prezentace se 3-5 slajdy, kde bude popsán školní projekt vs. porovnání a zkušenost z návštěvy reálné firmy a konzultace s podnikatelem-ředitelem. Vždy ve vztahu k vybrané oblasti viz výše.