Předmět seznamuje se základními pojmy z oblasti krizové intervence. Vymezuje různé teoretické pohledy na krizi v lidském životě, průběh krize, znaky krize a fáze krizové intervence. Dále se zabývá krizovou komunikací s lidmi zasaženými mimořádnou událostí a telefonickou krizovou intervencí. Předmět se zaměřuje na vybrané cílové skupiny z hlediska poskytování krizové intervence. Důležitým tématem je psychosociální podpůrný systém v oblasti krizové intervence, tedy propojení teorie s formami pomoci v praxi. Logická osnova kurzu postupuje od obecných zásad krizové intervence přes typy krizové intervence ke krizové intervenci ve specifických situacích. Předmět bude vycházet z teoretických znalostí, praktických nácviků a sebezkušenostních technik. Povinná literatura: Krizová intervence. E-learningový kurz v prostředí MOODLe. KVĚTENSKÁ, Daniela. 2014. Krizová intervence. Distanční text. KVĚTENSKÁ, Daniela. Krizová intervence v kontextu sociální práce. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014, 79 s. ISBN 978-80-7435-435-9. VODÁČKOVÁ, Daniela et al. Krizová intervence. Praha: Portál, 2007, 543 s. ISBN 978-80-7367-342-0. Zpracování seminární práce na téma využití krizové intervence v zadané specifické situaci (úmrtí, sebevražedné signály, vážné zdravotní problémy, problémy v partnerství a rodině, oběť násilí, hromadné neštěstí, atd.) v rozsahu 5 - 7 stran. Práce bude obsahovat vymezení specifické situace, její rizika, úskalí, etická dilemata a možnosti řešení v rámci krizové intervence. Student v rámci práci navrhne stručně strukturu a scénář modelové situace. Každý student bude téma prezentovat v rámci semináře v rozsahu 20 minut, s využitím modelových situací. V rámci prezentace bude vedena diskuse na dostupnou literaturou, zabývající se daným tématem z hlediska krizové intervence. Studenti odevzdají seminární práce v prostředí MOODLe, v tomto prostředí také obdrží písemnou zpětnou vazbu k seminární práci. Na semináře je povinná docházka s minimálně 80 % účastí. V e-learningovém prostředí je připraven zápočtový test.