Student má v průběhu přípravy získat takové kompetence, aby dokázal vytvářet vyučovací hodiny se smysluplně propojenými poznatky s důrazem na vlastní aktivitu žáků, kteří budou heruristicky vedeni, tak, aby propojovali fakta, objevovali souvislosti.
Přednášky a semináře jsou koncipovány tak, aby student získával zkušenost s různým pojetím výuky a s rozdílnými vyučovacími strategiemi. Pozornost je věnována různým pojetím koncipování učiva, metodám práce včetně různých metod hodnocení, organizačním formám a volbě odpovídajících didaktických prostředků včetně didaktických technologií.
Absolvent předmětu:
- pochopí význam vzdělávací oblasti
- dokáže adekvátně formulovat cíle výuky
- osvojí si odbornou terminologii
- aplikuje vhodné vyučovací metody a formy vzhledem k cílům
- rozumí základním zákonitostem, vztahům a souvislostem vzdělávací oblasti
- dokáže obecné požadavky realizovat v konkrétních činnostech ( plánování učiva, přípravách na vyučovací
hodiny a vycházky, v projektech ap.)
- využívá adekvátně různé didaktické prostředky pro výuku
- je schopen jejich vhodného výběru a v některých případech i jejich vlastní tvorby (např. prezentace, videoukázky, fotografie, schémata, pracovní listy ap.)
- implementuje do výuky průřezová témata; integruje poznatky různých vědních oborů; dokáže využít výchovnou hodnotu učiva.
- Enseignant: Martina Maněnová