Předmět seznamuje studenty se základními prvky supervize: vzdělávání, podpora a dohled nad praxí lege artis včetně etických principů. Orientace v metodách vnitřní a vnější supervize, individuální a týmové supervize, zaměřené na případovou práci a budování týmu, dále ve skupinové supervizi formou balintovských skupin a peer-supervizí. Cílem není poskytnout studentům výcvik v supervizi, ale zprostředkovat jim pochopení významu supervize a podpořit její vyhledání a přínos z ní, přinést jim znalosti a dovednosti umožňující quasi-supervizní (intervizní, peer-supervizní, konsultační...) působení v roli vedoucích a členů týmů. 1. Základní terminologie z oblasti supervize, její poslání, cíle a funkce. 2. Vývoj a současný kontext supervize ve světě a v ČR: supervize v psychoterapii, supervize v sociálních službách, supervize v poradenství, výcvik, vzdělávání a výuka supervize. 3. Vztahové a etické rozměry supervize, osobnost supervizora, supervizní kontrakt. 4. Druhy supervize - její členění dle vybraných aspektů. Supervize individuální, párová, tandem, přívěsek, skupinová, týmová, peer - skupina, supervize organizace a projektu. Autosupervize. 5. Bálintovská skupina jako specifická forma případové supervize. 6. Vývojový přístup k supervizi a procesní model supervize. 7. Chápání kultury v rámci supervizního procesu. Model kulturní senzitivity, transkulturní supervize.