Obsahem předmětu Edukačně-terapeutické přístupy v surdopedii je prohloubení a ucelení poznatků souvisejících s výchovou, edukací a rehabilitací osob se sluchovým postižením.
(a) prezentace a obhajoba seminární práce;
(b) složení písemného testu v rozsahu přednášek a seminářů.
(c) 80% docházky v seminářích předmětu
1) Raná intervence u dětí se sluchovou vadou.
2) Činnost středisek rané péče a speciálně pedagogických center.
3) Raná komunikace jako základ výchovy dětí s těžkou sluchovou vadou.
4) Možnosti rehabilitace u dětí a dospělých s kochleárním implantátem.
5) Sluchová a řečová výchova.
6) Trénink substitučních smyslů.
7) Možnosti vzdělávání žáků se sluchovým postižením.
8) Přístupy ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením (orální metody, totální komunikace, bilingvální metoda).
9) Možnosti a podmínky integrace žáků se sluchovým postižením do škol běžného typu.
10) Podpora čtení s porozuměním u žáků se sluchovým postižením.
11) Intervence u dospělých a seniorů se sluchovým postižením.
12) Intervence u osob s duálním senzorickým postižením.
13) Poskytovatelé sociálních služeb pro osoby se sluchovým postižením.