Seznámit se s prací ve škole se speciálními vzdělávacími potřebami a se školou odlišující se od běžných ZŠ. Součástí praxe jsou i vlastní výstupy s následným rozborem. Studenti využijí svých znalostí z teoretických disciplín v praxi. Praxe bude kombinace seminářů a praxe tak, aby mohla probíhat reflexe v propojení s pedagogicko-psychologickými disciplínami i s jednotlivými didaktikami výuky. Na rozboru praxe na seminářích se bude podílet více vyučujících. Vlastní praxe se bude realizovat ve škole/třídě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a dále ve škole na základě konzultace s vyučujícím, neboť cílem praxe je i poznat školu odlišnou od běžných ZŠ (využívaných pro praxi během studia), jako např. - Montessori, škola se třídami pro mimořádně nadané děti či škola s větším počtem dětí ze sociálně vyloučených lokalit. Společné semináře budou sloužit i jako prostředí pro výměnu zkušeností mezi studenty, kteří navštíví školy s různými specifiky.