Seminář obecné didaktiky je určen studentům vybrané rozvrhové aktivity k praktickému prohloubení a posílení kompetencí budoucího pedagoga v dané oblasti. V průběhu semináře mají studenti povinnost pracovat na jednotlivých úkolech a aktivitách, zakládat je do svého PORTFOLIA. Nedílnou součástí je praktická příprava na pedagogickou profesi formou tvorby přípravy na výuku a nácviku výukových výstupů (tzv. mikrovyučování, mikrovýstupy).
Disciplína "obecná didaktika" svými záměry i pojetím navazuje na předcházející pedagogickou propedeutiku. Je klasicky strukturovaná podle základních pedagogických kategorii (cílové složky, obsah výchovy a vzdělání, metody a prostředky vyučování, podmínky vzdělávání, pedeutologické otázky etc.) a to v kontextu proměň českého školství a integračních tendencí. Je pojata nejen jako teoreticko komparativní, ale také postojově dovednostní.
Disciplína "obecná didaktika" svými záměry i pojetím navazuje na předcházející pedagogickou propedeutiku. Je klasicky strukturovaná podle základních pedagogických kategorii (cílové složky, obsah výchovy a vzdělání, metody a prostředky vyučování, podmínky vzdělávání, pedeutologické otázky etc.) a to v kontextu proměň českého školství a integračních tendencí. Je pojata nejen jako teoreticko komparativní, ale také postojově dovednostní.
- Učitel: Přemysl Štindl