Celý předmět je strukturován v duchu konstruktivistického přístupu ke vzdělávání. Účastníci budou v rámci jednotlivých aktivit vedeni k získání přímých zkušeností a prožitků, tzn. sami projdou vyučovanými herními systémy. Tyto zkušenosti a prožitky následně zobecní prostřednictvím individuální a skupinové reflexe. Studenti budou podněcováni k přemýšlení o možné aplikaci prožitých aktivit a jejich modifikaci v rámci své praxe (školní i mimoškolní činnosti). Předpokládaným výsledkem je tedy schopnost studentů využívat získaných zkušeností v herní problematice v celistvé šíři, tzn. nejen těch, které budou přímo v hodinách simulovány. Předmět je veden teoreticky i prakticky. Studenti získají základy teoretických koncepcí, které tvoří základ ZP. Dále jsou vedeni k osvojení lektorských dovedností v oblasti pořádání her a poskytování zpětných vazeb. Předmět vychází ze soudobé situace a studenti sami procházejí modelovými i herními situacemi. K získání zápočtu se studenti musí aktivně podílet na pořádání herních aktivit pro externí subjekt. Napsat zápočtový test a obhájit seminární práci.