Předmět obsahuje metodické postupy pro nácvik jednotlivých disciplín a dovedností z gymnastiky, využití náčiní a nářadí pro hlavní část hodiny tělesné výchovy na 1. stupni základní školy s důrazem na hravou a zábavnou formu se zásadami bezpečnosti výuky (dopomoc, záchrana,...).
Předmět obsahuje metodické postupy pro nácvik jednotlivých disciplín a dovedností z gymnastiky, využití náčiní a nářadí pro hlavní část hodiny tělesné výchovy na 1. stupni základní školy s důrazem na hravou a zábavnou formu se zásadami bezpečnosti výuky (dopomoc, záchrana,...).
Cílem je praktické zvládnutí terminologie, anatomického a fyziologického hlediska dělení a řazení cviků a jejich technické zvládnutí, cvičení jednotlivce s náčiním i bez náčiní a seznámení se všemi prostředky hudebně pohybové výchovy
Osvojení základních teoretických vědomostí a praktických dovedností pro odbornému vedení jednotlivých části školní hodiny TV, cvičební lekce a sportovního tréninku. Praktické zvládnutí pořadových cvičení a názvosloví v rozsahu potřeb školní a mimoškolní tělesné výchovy. Získání teoretických znalostí a na jejich základě prakticky použit vhodné členění, dělení a řazení cviků z anatomického a fyziologického hlediska. Vhodně toto dělení používat v praxi v jednotlivých částech hodin, tréninku vzhledem k věkovým a fyziologickým zvláštnostem cvičenců a vzhledem vhodnosti výběru cvičebních poloh.
Předmět se zabývá osvojováním prvků a dovedností sportovní gymnastiky a využitím nářadí a náčiní, které je uplatňováno ve výuce školní tělesné výchovy dětí na 1. stupni základní školy, zároveň předmět obsahuje metodické postupy pro nácvik těchto jednotlivých disciplín s důrazem na hravou a zábavnou formu se zásadami bezpečnosti výuky (dopomoc, záchrana,...).
Předmět se zabývá osvojováním prvků a dovedností sportovní gymnastiky a využitím nářadí a náčiní, které je uplatňováno ve výuce školní tělesné výchovy dětí na 1. stupni základní školy, zároveň předmět obsahuje metodické postupy pro nácvik těchto jednotlivých disciplín s důrazem na hravou a zábavnou formu se zásadami bezpečnosti výuky (dopomoc, záchrana,...).
Teoretické i praktické zvládnutí obsahu úvodní, rušné, průpravné a závěrečné části hodiny TV. Vytvoření zásobníku cviků pro cvičení bez nářadí a náčiní, s náčiním, na nářadí. Základní terminologie cvičení prostných, cvičení s náčiním a na nářadí. Osvojení základů pořadových cvičení.
Teoretické i praktické zvládnutí obsahu úvodní, rušné, průpravné a závěrečné části hodiny TV. Vytvoření zásobníku cviků pro cvičení bez nářadí a náčiní, s náčiním, na nářadí. Základní terminologie cvičení prostných, cvičení s náčiním a na nářadí. Osvojení základů pořadových cvičení.
Teoretická příprava studentů na vedení a řízení hodin školní TV na 1. stupni základní školy s důrazem na specifiku předmětu.
Cílem je seznámit s možnostmi alternativního využití gymnastického nářadí a náčiní a získání jistoty v poskytování záchrany a dopomoci při využití nářadí v hodinách TV.