E-learningová publikace metodického materiálu z Interní grantová soutěž v rámci IRP (Institucionální rozvojový program) UHK na Přírodovědecké fakultě Univerzity Hradec Králové 2019

Předmět je zaměřen na problematiku programovacích jazyků specificky určených pro výuku a vzdělávání. Všechny programovací jazyky a další projekty představené v rámci tohoto předmětu jsou vhodné pro výuku žáků 2. stupně základních škol a nižších ročníků středních škol. Současně s programátorským pohledem bude prezentován i pohled předmětově didaktický, tedy jakým způsobem a na jakých typech úloh je vhodné algoritmické myšlení a programátorské kompetence žáků budovat. V rámci tohoto předmětu budou studenti seznámeni s větším množstvím různých projektů založených na restriktivním tutoriálovém programovacím prostředí (typu Hour of Code, CodeCombat, TurtleAcademy, apod.) a osvojí si základy programování v programovacích jazycích Scratch, OzoBlockly, karelWin a XLOGO.