- Učitel: Klára Ležatková
V kurzu se studenti seznámí s dějinami Francie od počátků do období vlády Ludvíka XIII. Historické události budou doloženy v kontextu kulturních a ekonomických proměn včetně mezinárodních vztahů.
- Učitel: Klára Ležatková
- Učitel: Klára Ležatková
- Učitel: Klára Ležatková
- Učitel: Mariana Orawczak Kunešová
- Učitel: Mariana Orawczak Kunešová
- Učitel: Květuše Kunešová
- Učitel: Mariana Orawczak Kunešová
- Učitel: Mariana Orawczak Kunešová
- Učitel: Mariana Orawczak Kunešová
- Učitel: Mariana Orawczak Kunešová
Předmět se zaměřuje na osvojení základních pravidel francouzské výslovnosti a objasňování teoretických poznatků na základě konkrétních textů nebo nahrávek včetně nácviku obtížných jevů. Cílem je zabezpečit dobrou znalost francouzského fonologického systému, pravidel výslovnosti a zvláštností s nimi spojených a vytvoření návyků vlastní fonetické korekce. Výuka probíhá ve francouzštině.
- Učitel: Michaela Mádlová
V přednáškách se studenti seznámí se základními tématy z oblasti výuky francouzštiny jako cizího jazyka (FLE), se specifiky cizojazyčné třídy a s rolemi učitele cizího jazyka. V seminářích se zaměří zejména na plánování výuky a přípravu hodin s využitím třífázového modelu učení EUR (evokace-uvědomění si významu-reflexe), vyzkouší si práci s různými prameny a materiály pro výuku FLE, připravují se na asistentskou praxi na školách.
- Učitel: Michaela Mádlová
V přednáškách se studenti seznámí s různými formami a metodami výuky využitelnými v cizojazyčné výuce. Zaměří se na komunikaci ve třídě, motivaci a aktivizaci žáků a poskytování podpůrné zpětné vazby. Zabývají se řečovými dovednostmi podle SERRJ a jejich efektivním nácvikem v hodinách FLE na střední škole. Dále se seznámí s důležitými zdroji a institucemi, s jejichž pomocí mohou rozvíjet své učitelské kompetence a ze kterých mohou čerpat ve vlastní profesi učitele FJ na střední škole. V seminářích se připravují na průběžnou pedagogickou praxi na střední škole, zejména na gymnáziích. Učí se efektivně pozorovat při hospitacích a zejména plánovat vlastní výuku. Důraz je kladen na propojení s pedagogickou praxí, na reflexi a sebereflexi a vzájemnou výměnu zkušeností studentů ve skupině.
- Učitel: Michaela Mádlová
- Učitel: Michaela Mádlová
- Učitel: Petra Zemanská