Kurs je zaměřen na vývoj literatury ve 20. století a podává nástin jednotlivých literárních proudů a směrů. Nedílnou součástí je povinná četba a znalost základních děl francouzské literatury daného období. Literární díla budou nahlížena v historickém a kulturním kontextu s hledáním paralel v hudbě a umění.

V kurzu se studenti seznámí s dějinami Francie od počátků do období vlády Ludvíka XIII. Historické události budou doloženy v kontextu kulturních a ekonomických proměn včetně mezinárodních vztahů.

Na přednáškách se studenti seznámí s problematikou tlumočení a překladu jednotlivých jazykových subkódů. Na semináři se aplikují různé druhy cvičení. Nácvik ústního a písemného převodu na různých textech nižší a střední obtížnosti. Rozbor použitých prostředků. Výuka je vedena ve francouzštině.
Hlavním cílem předmětu je získání komunikativní kompetence ve francouzském jazyce na úrovni A1 SERRJ. Studenti si osvojí základní jazykové prostředky (výslovnost, slovní zásoba, gramatika); procvičováním konverzačních témat jsou vedeni k rozvíjení vlastních řečových dovedností na dané úrovni. Předmět je určen pouze pro studenty, kteří nestudují FJ jako svůj obor.
Předmět se zaměřuje na komunikativní přístup k jazyku. Jazykové dovednosti jsou procvičovány formou praktických cvičení, jsou nacvičovány všechny 4 základní řečové dovednosti (čtení, psaní, poslech s porozuměním, mluvení). Důraz je kladen na rozšiřování slovní zásoby zejména v oblasti cestovního ruchu a její využití v praxi, na systematický rozvoj a procvičování jevů fonetických a gramatických. Výuka probíhá ve francouzštině.
Příprava studentů na složení mezinárodní zkoušky DELF B2, eventuálně DALF C1 (dle SERRJ), nácvik všech 4 řečových dovedností - poslech, mluvení, čtení, psaní. Předkládání autentických textů a zadání ze zkoušek DELF/DALF a dalších materiálů z cvičebnic k tomu určených.
Kurs je zaměřen zejména na frankofonní oblast Švýcarska. Všímá si však i obecných politických a společenských rysů švýcarské konfederace a jejího postavení v Evropě a na světové scéně. Věnuje se také literatuře a kultuře tohoto prostoru, tradicím i novinkám ve všech oblastech života.
Kurz dále rozvíjí tematiku podnikání v cestovním ruchu. Je uplatňován komunikativní přístup k jazyku, důraz je kladen na rozšiřování slovní zásoby a její aplikaci, na systematický rozvoj a procvičování jevů fonetických a gramatických. Výuka probíhá ve francouzštině.
Předmět studenty seznamuje s francouzskou geografií. Důraz je kladen na regiony metropolitní Francie, na jejich geografický, historický i kulturní kontext. Cílem předmětu je zároveň prohloubení jazykových a komunikativních kompetencí studentů. Výuka probíhá ve francouzštině.
Rozbor předložených modelových textů umožňuje studentům analyzovat pravidla francouzské syntaxe a zároveň sledovat výcvik správného písemného projevu. Rozvinout správné vyjadřování a jemnosti francouzského jazyka z pohledu významu slov a pocitů.

Předmět se zaměřuje na osvojení základních pravidel francouzské výslovnosti a objasňování teoretických poznatků na základě konkrétních textů nebo nahrávek včetně nácviku obtížných jevů. Cílem je zabezpečit dobrou znalost francouzského fonologického systému, pravidel výslovnosti a zvláštností s nimi spojených a vytvoření návyků vlastní fonetické korekce. Výuka probíhá ve francouzštině.

V přednáškách se studenti seznámí se základními tématy z oblasti výuky francouzštiny jako cizího jazyka (FLE), se specifiky cizojazyčné třídy a s rolemi učitele cizího jazyka. V seminářích se zaměří zejména na plánování výuky a přípravu hodin s využitím třífázového modelu učení EUR (evokace-uvědomění si významu-reflexe), vyzkouší si práci s různými prameny a materiály pro výuku FLE, připravují se na asistentskou praxi na školách.

V přednáškách se studenti seznámí s různými formami a metodami výuky využitelnými v cizojazyčné výuce. Zaměří se na komunikaci ve třídě, motivaci a aktivizaci žáků a poskytování podpůrné zpětné vazby. Zabývají se řečovými dovednostmi podle SERRJ a jejich efektivním nácvikem v hodinách FLE na střední škole. Dále se seznámí s důležitými zdroji a institucemi, s jejichž pomocí mohou rozvíjet své učitelské kompetence a ze kterých mohou čerpat ve vlastní profesi učitele FJ na střední škole. V seminářích se připravují na průběžnou pedagogickou praxi na střední škole, zejména na gymnáziích. Učí se efektivně pozorovat při hospitacích a zejména plánovat vlastní výuku. Důraz je kladen na propojení s pedagogickou praxí, na reflexi a sebereflexi a vzájemnou výměnu zkušeností studentů ve skupině.

Po osvojení základních dovedností ve výuce jazykových prostředků a komunikačních dovedností rozličnými metodami v předcházejících kurzech didaktiky FJ se studenti seznamují s možnostmi efektivního zahrnutí prvků reálií do výuky FLE na SŠ a vhodného propojení s rozvojem jazykových a komunikativních dovedností. Předmět cílí na představení interdisciplinarity, jsou demonstrovány možnosti propojení výuky francouzštiny s ostatními vyučovanými předměty na střední škole a varianty integrace témat z oblasti kultury a umění do hodin FLE na SŠ. Dále je diskutována pozice a podpora začínajícího učitele FJ na střední škole a možnosti spolupráce s dalšími vyučujícími, např. formou projektů. Výuka v seminářích je propojena s probíhající souvislou praxí na střední škole, je vyžadována reflexe a vzájemná výměna zkušeností studentů.