- Učitel: Jan Hušek
- Učitel: Jan Hušek
- Učitel: Jan Hušek
Základním cílem je seznámit posluchače se suchozemskými a vodními biomy horských alpínských a polárních oblastí Země, jejich vznikem, současným rozšířením, významem a dopadem jejich změn z hlediska celosvětového, evropského, domácího (republikového). Důraz je kladen na globální ekologii a ekologii organismů (včetně člověka) v prostředí alpínských a polárních oblastí, kterých se významně dotýkají globální změny klimatu.Zdůrazněny jsou historický a současný podíl českých vědců na jejich poznávání a výzkumu a možnosti aktivního zapojení studentů do výzkumu. Terénní cvičení navazují blokově na ukončení přednáškového cyklu v daném semestru. Zajistí získání praktických dovedností a poznatků v prostředí arkto-alpínské tundry Vysokých Sudet.
- Učitel: Tomáš Jedlička
Základním cílem je seznámit posluchače se suchozemskými a vodními biomy horských alpínských a polárních oblastí Země, jejich vznikem, současným rozšířením, významem a dopadem jejich změn z hlediska celosvětového, evropského, domácího (republikového). Důraz je kladen na globální ekologii a ekologii organismů (včetně člověka) v prostředí alpínských a polárních oblastí, kterých se významně dotýkají globální změny klimatu.Zdůrazněny jsou historický a současný podíl českých vědců na jejich poznávání a výzkumu a možnosti aktivního zapojení studentů do výzkumu. Terénní cvičení navazují blokově na ukončení přednáškového cyklu v daném semestru. Zajistí získání praktických dovedností a poznatků v prostředí arkto-alpínské tundry Vysokých Sudet.
- Učitel: Tomáš Jedlička

Předmět shrnuje základní poznatky o stélkatých organismech fototrofních (řasy a sinice) a houbových (pravé houby a houbám podobné organismy). Zahrnuje organismy z prokaryotní říře Bacteria a eukaryotních říší Excavata, Amoebozoa, SAR (Stramenopila, Alveolata, Rhizaria), Archaeplastida a Opisthokontam které popisuje z aspektů fylogenetických, molekulárně systematických, anatomicko-morfologických, ekologických, hospodářských i ochranářských. Důraz je kladen na ekologický význam sinic, řas, hub a lišejníků v přírodě a pro člověka. Tato disciplína je syntetizujícím a integrujícím pohledem na stélkaté autotrofní i heterotrofní organizmy a přispívá k chápání jejich evoluce na Zemi. Zdůrazněn je i mnohostranný význam stélkatých organizmů pro lidstvo a to jak z hlediska jejich užitkovosti, tak i z hlediska fytopatologie. Navazující laboratorní cvičení jsou zaměřena na mikroskopická a makroskopická pozorování sinic, řas, hub a lišejníků. Pozornost je věnována nejen charakteristikám anatomickým a morfologickým, molekulárně systematickým, ale také ekologickým, fytopatologickým, ochranářským a didaktickým.
- Učitel: Markéta Bohunická

- Učitel: Karolína Bjelková
- Učitel: Karolína Bjelková
- Učitel: František Malíř

- Učitel: Karolína Bjelková
- Učitel: Karolína Bjelková
- Učitel: František Malíř

- Učitel: Karolína Bjelková
- Učitel: Karolína Bjelková
- Učitel: Karolína Bjelková
- Učitel: František Malíř