Práce studenta jako asistenta učitele na 1. stupni ZŠ.
- Učitel: Iva Košek Bartošová
- Učitel: Jitka Vítová
Cílem je poskytnout charakteristiku čtenáře a písaře začátečníka. Seznámit s vývojem písma. Naučit rozvíjet percepce, hrubou a jemnou motoriku a grafomotoriku. Současně se studenti seznamují teoreticky i prakticky s problematikou výuky psaní a čtení v 1. třídě ZŠ. Návaznost na zkušenosti z pedagogických praxí.
- Učitel: Iva Košek Bartošová
Předmět se zabývá rozvojem pregramotnosti u dětí v prostředí MŠ a vybranými faktory, které jej ovlivňují. Student získá základní povědomí o problematice SPU (etiologii a symptomech) a dokáže aplikovat získané poznatky do praxe v mateřské škole (možnosti rozvoje specifických funkcí, rozvoj řečových a jazykových schopností a dovedností, percepčně motorické funkce, kognitivní funkce). V závěru se seznámí i s metodami nácviku prvopočátečního čtení a psaní.
- Učitel: Iva Košek Bartošová
Práce studenta jako asistenta učitele na 1. stupni ZŠ.
- Učitel: Iva Košek Bartošová
- Učitel: Jitka Vítová
Realizovat dosažené znalosti z teoretických disciplín (didaktik jednotlivým předmětů) v praxi. Podle možnosti vyzkoušet si učit celý jeden den.
- Učitel: Iva Košek Bartošová
- Učitel: Martina Maněnová
Zúčastnit se první týden v září práce v 1. třídě ZŠ, seznámit se s činností vyučujícího, pomáhat učitelce (učiteli), zaznamenat postřehy a poznatky do pedagogického deníku (bloková praxe) a pedagogického sešitu. Získat poznatky o vstupu žáka do základní školy, navázat a porovnat poznatky ze zápisu do první třídy a seznámit se s používanými pomůckami a cvičebnicemi, žáků 1. třídy ZŠ - vhodné k další výuce didaktiky prvopoč. čtení a psaní.
- Učitel: Iva Košek Bartošová
- Učitel: Jitka Vítová
Navázat na poznatky z předešlých praxí a teoretických disciplín, teorie výchovy. Připravit studenta k samostatné realizaci školy v přírodě po absolvování studia.
- Učitel: Markéta Hujerová
- Učitel: Iva Košek Bartošová
Realizovat dosažené znalosti z teoretických disciplín (didaktik jednotlivým předmětů) v praxi.
- Učitel: Iva Košek Bartošová
- Učitel: Martina Maněnová
- Učitel: Jana Vitáková
Studenti poznají historické metody výuky čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ. Cílem je uvedení studentů do problematiky hledání účinných metod a forem práce výuky čtení a psaní s využitím svých poznatků z pedagogických praxí. Seznámení s alternativními metodami výuky čtení. Naučit vést správně žáky ke čtení s porozuměním a umět správně provádět diagnostiku čtení.
- Učitel: Iva Košek Bartošová
Závěrečná fáze pedagogické praxe. Vyzkoušet si po dobu 1 měsíce učit v plně organizované škole a 1 týden v malotřídní škole, hospitovat a podílet se na dění školy.
- Učitel: Iva Košek Bartošová
- Učitel: Martina Maněnová
Cílem disciplíny je osvojení si metodiky nácviku čtení a psaní jako základního prostředku gramotnosti. Současně se studenti seznamují teoreticky i prakticky s problematikou výuky psaní a čtení na 1. stupni ZŠ.
- Učitel: Iva Košek Bartošová