Seznámit s organizačními formami a metodami rozvoje základních motorických schopností.
Seznámit s technikou základních atletických disciplín: běh, štafetový běh, hod míčkem, skok daleký. Kondiční příprava s využitím atletických prostředků. Rozpoznat chyby v technice a určit způsoby jejich odstranění. Seznámit s atletickými prostředky pro rozvoj atletických dovedností.
Seznámit s technikou základních atletických disciplín: běh, štafetový běh, hod míčkem, skok daleký. Kondiční příprava s využitím atletických prostředků. Rozpoznat chyby v technice a určit způsoby jejich odstranění. Seznámit s atletickými prostředky pro rozvoj atletických dovedností.
Osvojit si znalosti a dovednosti v oblasti vybraných outdoorových aktivit a jejich využití ve výchovně-vzdělávacím procesu v předškolním věku. Získat zásobník pohybových a psychomotorických her v přírodě vhodných pro mateřské školy. Osvojit si základy cyklistiky a cykloturistiky. Osvojit si základy poskytnutí první pomoci. Aktivní pobyt a pohyb v přírodě.
Osvojit si znalosti a dovednosti v oblasti vybraných outdoorových aktivit a jejich využití ve výchovně-vzdělávacím procesu v předškolním věku. Získat zásobník pohybových a psychomotorických her v přírodě vhodných pro mateřské školy. Osvojit si základy cyklistiky a cykloturistiky. Osvojit si základy poskytnutí první pomoci. Aktivní pobyt a pohyb v přírodě.
Seznámit s organizačními formami a metodami rozvoje základních motorických schopností.
Didaktika tělesné výchovy: Teoretická příprava studentů na různé formy pohybových aktivit v mateřské škole, seznámení s řídícími činnostmi učitele, vyučovacími metodami a didaktickými styly vhodnými pro vzdělávací oblasti Dítě a jeho tělo s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku a prostředí mateřské školy.
Osvojení teorie a praxe lezení na umělé stěně - metodika, speciální pohybová průprava a nácvik lezeckých dovedností. Zvládnutí metodiky, teoretických znalostí a praktických dovedností pro lezení na umělé stěně, zvládnutí bezpečnostních zásad a osvojení si specifických pohybových stereotypů.
Podrobné seznámení s pohybovými hrami v teorii i praxi. Získání potřebných vědomostí a dovedností pro rozvíjení pohybových schopností prostřednictvím pohybových her. Znalosti potřebné pro zařazování pohybových her do jednotlivých částí vyučovací jednotky. Posílení organizačních dovedností. Získání praktického zásobníku pohybových her.
Disciplína je zaměřena na získávání teoretických a praktických způsobilostí studentů na vedení a řízení hodin školní TV na 2. stupni ZŠ s důrazem na specifiku předmětu.
Didaktika tělesné výchovy: Teoretická příprava studentů na různé formy pohybových aktivit v mateřské škole, seznámení s řídícími činnostmi učitele, vyučovacími metodami a didaktickými styly vhodnými pro vzdělávací oblasti Dítě a jeho tělo s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku a prostředí mateřské školy.
Podrobné seznámení s pohybovými hrami v teorii i praxi. Získání potřebných vědomostí a dovedností pro rozvíjení pohybových schopností prostřednictvím pohybových her. Znalosti potřebné pro zařazování pohybových her do jednotlivých částí vyučovací jednotky. Posílení organizačních dovedností. Získání praktického zásobníku pohybových her.
Didaktická propedeutika navazuje na pedagogické, psychologické a didaktické poznatky, které si studenti osvojili v předcházejícím průběhu studia. Předmět vytváří obsahové i metodologické předpoklady pro úspěšné zvládnutí oborové didaktiky a pedagogické praxe. Cílem výuky a studia je osvojit si myšlení moderní didaktiky v systémových souvislostech výchovně-vzdělávacích jevů a současně položit základy pro úspěšnou vyučovací praxi.

Předmět poskytuje teoretické vědomosti z oblasti lyžování a zvyšuje úroveň dovedností z oblasti sjezdového lyžování a běhu na lyžích. Dále rozvíjí organizační a řídící dovednosti nutné pro realizaci průpravných cvičení a herních aktivit v zimní přírodě a herních společenských programů s konkrétními výchovně-vzdělávacími cíli. Předmět seznamuje se zásadami bezpečnosti na horách, s pravidly pohybu v zimních horách a v zimní přírodě a tvoří předpoklady pro získání licence Instruktor školního lyžování.



Osvojení teoretických znalostí a praktických dovedností potřebných pro správné provádění cvičení, pro zvládnutí vedení lekce kalanetiky a Pilates, či pro začlenění principů nebo prvků obou cvičení do hodin školní či mimoškolní tělesné výchovy.