Předmět se zaměřuje na osvojení základních pravidel francouzské výslovnosti a objasňování teoretických poznatků na základě konkrétních textů nebo nahrávek včetně nácviku obtížných jevů. Důraz je kladen na samostatný přístup k probíranému zvukovému materiálu a fonetickou autokorekci. Výuka probíhá ve francouzštině.
- Enseignant: Michaela Mádlová
Předmět připravuje studenty na průběžnou pedagogickou praxi. Učí studenty efektivně pozorovat při hospitacích a zejména plánovat vlastní výuku. Věnuje se také problematice hodnocení, která úzce souvisí i se Společným evropským referenčním rámcem pro výuku jazyků a mezinárodními zkouškami a certifikáty. V tomto semestru je důraz kladen zejména na propojení s pedagogickou praxí a na reflexi a vzájemnou výměnu zkušeností studentů.
- Enseignant: Michaela Mádlová
Student analyzuje vyučovací hodiny v přímé výuce, získá zkušenosti s vedením žáků, uskuteční pedagogický mikrovýstup, samostatně/v tandemu vede vyučovací hodinu, učí se analyzovat a reflektovat svá vystoupení.
Sám sestaví plán vyučovací hodiny a vytvoří materiál pro interaktivní výuku, reflektuje vlastní výuku.
Fakultní vyučující sleduje, reflektuje a hodnotí přístup studenta.
- Enseignant: Michaela Mádlová
Předmět se zaměřuje na osvojení základních pravidel francouzské výslovnosti a objasňování teoretických poznatků na základě konkrétních textů nebo nahrávek včetně nácviku obtížných jevů. Důraz je kladen na samostatný přístup k probíranému zvukovému materiálu a fonetickou autokorekci. Výuka probíhá ve francouzštině.
- Enseignant: Michaela Mádlová
Předmět se zaměřuje na osvojení základních pravidel francouzské výslovnosti a objasňování teoretických poznatků na základě konkrétních textů nebo nahrávek včetně nácviku obtížných jevů. Cílem je zabezpečit dobrou znalost francouzského fonologického systému, pravidel výslovnosti a zvláštností s nimi spojených a vytvoření návyků vlastní fonetické korekce. Výuka probíhá ve francouzštině.
- Enseignant: Michaela Mádlová
V přednáškách se studenti seznámí se základními tématy z oblasti výuky francouzštiny jako cizího jazyka (FLE), se specifiky cizojazyčné třídy a s rolemi učitele cizího jazyka. V seminářích se zaměří zejména na plánování výuky a přípravu hodin s využitím třífázového modelu učení EUR (evokace-uvědomění si významu-reflexe), vyzkouší si práci s různými prameny a materiály pro výuku FLE, připravují se na asistentskou praxi na školách.
- Enseignant: Michaela Mádlová
Předmět dále rozvíjí již započatou problematiku pozitivní motivace žáků : věnuje různým možnostem zapojení poznávání reálií do výuky francouzštiny. Studenti si osvojují dovednosti efektivně zakomponovávat prvky reálií do vyučovacího procesu a vhodně je propojovat s rozvojem jazykových a komunikativních dovedností. Seznamují se také se zdroji, z nichž mohou čerpat materiály a informace. V seminářích je kladen důraz na reflexi souvislé praxe v souvislosti s dovednostmi osvojenými v průběhu uplynulých semestrů.
- Enseignant: Michaela Mádlová