Jedná se o multimediální systém k výuce cizího jazyka. Studenti sledují vybrané aktuální reportáže ze zpravodajského vysílání francouzských televizních kanálů (France 2, RTBF, RTC-Canada, TSR-Suisse romande), vysílání je didaktizováno, tj. doplněno cvičeními a aktivitami, které prověří porozumění autentickému textu ve francouzštině. Kurz vychází z webu TV5monde.com a relace "7 jours sur la planete". Je zastoupena oblast kultury, sportu a politiky aj.
Předmět připravuje studenty na průběžnou pedagogickou praxi. Učí studenty efektivně pozorovat při hospitacích a zejména plánovat vlastní výuku. Věnuje se také problematice hodnocení, která úzce souvisí i se Společným evropským referenčním rámcem pro výuku jazyků a mezinárodními zkouškami a certifikáty. V tomto semestru je důraz kladen zejména na propojení s pedagogickou praxí a na reflexi a vzájemnou výměnu zkušeností studentů.
Předmět se zaměřuje na osvojení základních pravidel francouzské výslovnosti a objasňování teoretických poznatků na základě konkrétních textů nebo nahrávek včetně nácviku obtížných jevů. Důraz je kladen na samostatný přístup k probíranému zvukovému materiálu a fonetickou autokorekci. Výuka probíhá ve francouzštině.
Předmět dále rozvíjí již započatou problematiku pozitivní motivace žáků : věnuje se různým možnostem zapojení poznávání reálií do výuky francouzštiny. Studenti si osvojují dovednosti efektivně zakomponovávat prvky reálií do vyučovacího procesu a vhodně je propojovat s rozvojem jazykových a komunikativních dovedností. Seznamují se také se zdroji, z nichž mohou čerpat materiály a informace. V seminářích je kladen důraz na reflexi souvislé praxe v souvislosti s dovednostmi osvojenými v průběhu uplynulých semestrů.
Studenti se seznámí se základními pojmy didaktiky cizích jazyků a s úlohou učitele cizích jazyků. Na základě osvojení různých metodologických přístupů se naučí vhodně řídit výuku francouzštiny v souladu s cíli a potřebami daného publika. Důraz je kladen zejména na problematiku prezentace a nácviku jednotlivých jazykových prostředků. Studenti jsou seznámeni s důležitými zdroji a institucemi, s jejichž pomocí mohou rozvíjet své učitelské kompetence. Výuka probíhá ve francouzštině.
Student analyzuje vyučovací hodiny v přímé výuce, získá zkušenosti s vedením žáků, uskuteční pedagogický mikrovýstup, samostatně/v tandemu vede vyučovací hodinu, učí se analyzovat a reflektovat svá vystoupení. Sám sestaví plán vyučovací hodiny a vytvoří materiál pro interaktivní výuku, reflektuje vlastní výuku. Fakultní vyučující sleduje, reflektuje a hodnotí přístup studenta.
Předmět se zaměřuje na osvojení základních pravidel francouzské výslovnosti a objasňování teoretických poznatků na základě konkrétních textů nebo nahrávek včetně nácviku obtížných jevů. Cílem je zabezpečit dobrou znalost francouzského fonologického systému, pravidel výslovnosti a zvláštností s nimi spojených a vytvoření návyků vlastní fonetické korekce. Výuka probíhá ve francouzštině.
Předmět se zaměřuje na osvojení základních pravidel francouzské výslovnosti a objasňování teoretických poznatků na základě konkrétních textů nebo nahrávek včetně nácviku obtížných jevů. Důraz je kladen na samostatný přístup k probíranému zvukovému materiálu a fonetickou autokorekci. Výuka probíhá ve francouzštině.