Cílem seminářů je seznámení s historickým vývojem hudby v jednotlivých stylových obdobích.
Předmět se zabývá základy hudební teorie a činnostní hudební výchovou: hrou na zobcovou flétnu a zpěvem, ve kterém se upevňují základní pěvecké návyky a nacvičují písně z učebnic Hudební výchova pro 1. a 2. třídu ZŠ. K praktickým činnostem se přiřazuje pohybové zvládnutí základních taktovacích schémat.
Osvojení základů hudební teorie a činnostní hudební výchovy: hrou na zobcovou flétnu a zpěvem, ve kterém se upevňují základní pěvecké návyky a nacvičují písně ze zpěvníku Maličká su 1. K praktickým činnostem se přiřazuje pohybové zvládnutí zdvihů a závěrů u taktování písní.
Výuka je zaměřena na seznámení studentů se základními formovými typy a hudebními druhy a žánry prostřednictvím hudebních ukázek, které se dají využít v didaktice HV a v praxi při výuce HV na 1. stupni ZŠ. Výklad hudebních forem je propojen s formovou analýzou skladeb. Hudební druhy a žánry jsou předmětem samostudia. Obsahem předmětu je dále nástin dějin hudby, v tomto semestru od barokního slohu po klasicismus. Za světovými dějinami budou stručně zmíněny dějiny české hudby. Předmět se dále zabývá činnostní hudební výchovou: hrou na zobcovou flétnu v duu nebo triu a zpěvem, ve kterém se upevňují základní pěvecké návyky a nacvičují písně z učebnice Hudební výchovy pro 5. třídu ZŠ.
Obsahem předmětu je nástin dějin hudby od barokního slohu po romantismus. Za světovými dějinami budou stručně zmíněny dějiny české hudby. Na poslechových ukázkách budou prezentovány hudební formy typické pro daná slohová období. Předmět se dále zabývá činnostní hudební výchovou: hrou na zobcovou flétnu v duu nebo triu a zpěvem, ve kterém se upevňují základní pěvecké návyky a nacvičují písně ze zpěvníku Maličká su 3.
Předmět se zabývá základy hudební teorie a činnostní hudební výchovou: hrou na zobcovou flétnu a zpěvem, ve kterém se upevňují základní pěvecké návyky a nacvičují písně z učebnic Hudební výchova pro 1. a 2. třídu ZŠ. K praktickým činnostem se přiřazuje pohybové zvládnutí základních taktovacích schémat.
Vymezení pojmu, specifiky hud. jazyka a funkcí. Dějiny jednotlivých směrů, stylů, druhů a žánrů NAH.

Studijní opora pro předmět Hudební výchova 1.