Student má v průběhu přípravy získat takové kompetence, aby dokázal vytvářet vyučovací hodiny se smysluplně propojenými poznatky s důrazem na vlastní aktivitu žáků, kteří budou heruristicky vedeni, tak, aby propojovali fakta, objevovali souvislosti. Přednášky a semináře jsou koncipovány tak, aby student získával zkušenost s různým pojetím výuky a s rozdílnými vyučovacími strategiemi. Pozornost je věnována různým pojetím koncipování učiva, metodám práce včetně různých metod hodnocení, organizačním formám a volbě odpovídajících didaktických prostředků včetně didaktických technologií. Absolvent předmětu: - pochopí význam vzdělávací oblasti - dokáže adekvátně formulovat cíle výuky - osvojí si odbornou terminologii - aplikuje vhodné vyučovací metody a formy vzhledem k cílům - rozumí základním zákonitostem, vztahům a souvislostem vzdělávací oblasti - dokáže obecné požadavky realizovat v konkrétních činnostech ( plánování učiva, přípravách na vyučovací hodiny a vycházky, v projektech ap.) - využívá adekvátně různé didaktické prostředky pro výuku - je schopen jejich vhodného výběru a v některých případech i jejich vlastní tvorby (např. prezentace, videoukázky, fotografie, schémata, pracovní listy ap.) - implementuje do výuky průřezová témata; integruje poznatky různých vědních oborů; dokáže využít výchovnou hodnotu učiva.
Předmět seznamuje studenty s efektivními metodami práce s dětmi na prvním stupni základní školy. V úvodu kurzu je poskytnut teoretický rámec, ze kterého vychází struktura předmětu. U každé z představených metod jsou diskutovány její klady, zápory a možnosti použití. Po absolvování kurzu budou studenti s ohledem na situaci schopni operativně vybrat a použít nejefektivnější metodu.